الثلاثاء، 21 ديسمبر 2010

أحترس السياره تصعد فوق الشجرة

فى الساعة ٤ ظهراً ... كنت مروح من الصيدليه على البيت .. وكعادتى الفتره الأخيره كنت مروح و مخنوق من الشغل و سنينه ... خرجت بـ (لولى) اللى هى عربيتى من الركنه و بكل سلام مشيت فى الشارع اللى فيه شغلى وبيطلّع علي الشارع الرئيسى ... الشارع ده أساساً ضيق ويدوبك بيكفى عربيه رايح ، وعربيه راجع ... بس ده ما يمنعش ان فيه عربيات بتركن على يمينه وشماله ...المهم مشيت ولقيت عربيه (هوندا سيتى) زيرو لسه طالعه من توكيلها بتركن فى مكان يكفى عربيتين على اقل تقدير ... ببص جوه العربيه لقيت بنوته هى اللى سايقه ..... عادى أنا أساساً بحترم البنات المكافحه .... قررت انى استناها لحد ما تركن وبلاش نوقف الشارع ... حططت البنت ايديها اليمين على الكرسى اللى جنبها زى اى سواق تاكسى مدقدق .. وجابت دراع الفتيس على الـ R و داست بنزين ...... وهوووووووووووووووووووووووووووووب
لقيتها بترجع لورا بسرعة واحد بياخد غرزه مش بيركن و تااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااك لبست فى العربيه اللى وراها و خبطت شجرة يتيمه حظها العسر حطها ورا العربيه دي ...
اتنى جزع الشجرة و العربيه اتشعلقت شويه كده ... انا قلت البنت هتنزل من العربيه تصوت على اللى حصل .... 
لكنها بصراحه فاجئتنى برد فعلها .... واضح انها قفشت معاها تركن جابت دراع الفتيس على الـ D و داست بنزين تانى ...... وهوووووووووووووووووووووووووووووب ...
رشقت فى العربيه اللى قدامها طيرت وشها ..... 
انا شايف اللى بيحصل ومش مصدق .... لقيت و احد نازل من عربيته بيجرى عليها ... انا قلت ده قريب صاحب عربيه من العربيتين اللى اتعجنوا نازل يمسكها قبل ما تجرى ولا حاجه ..... لكنه طلع نازل يلحقها ويطمن ... نزلت السنيوره من الشىء اللى كان عربيه ماسكه موبايل بتتكلم ...
انا لو كنت شفت عربيتى فى الموقف ده أفتكر انى كنت هنزل ألطش فيها لحد ما تقولى امتى ابوها وداها ملاهى ادهم علشان تتعلم السواقه على العربيات المتصادمه 
أنا طبعاً حاولت أجمح بخيالى واتصور محتوى المكالمه اللى دارت بينها وبين ابوها وهى نازله من العربيه ....
.. ايوه يا دادي .. 
. ايوه يا بوسى يا حبيبتى ..
.. دادي انا خبطت عربيتين وانا بركن ...
. تانى يا بوسى مش كفايه الخمسه بتوع الشهر اللى فات .
.. معلش بقي يا دادي.. وبعدين انا انهارده طلعت فوق شجره كمان ... 
. برافو .. ايه يا حبيبتي ده .. مخلف عصفوره ؟؟
.. لقى يا دادي ... بالعربيه 
...............................
. دادي
...............................
.
.
ما علينا فوقت بسرعه من الصدمه وحطيت ديل لولى فى سنانها وطيران على البيت ..
(طبعاً ممكن تكون البنت مش بتتدلع بالعربيه ... وممكن تكون فعلا ادربكت او اتخضت لكن ده ما يمنعش افتكر اول كلمه قلها لى ابو سمره (بابا) لما نزلت اسوق « ما تمشيش جنب اتوبيس علشان ما بيشفوش ...... وجنب مايكروباص علشان مجانين ....... وبلاش جنب ستات علشان ......................... مش عارف بس بلاش يا ابنى احسن لك» )

هناك تعليقان (2):

  1. gamda gdannn bgd mch mesada2a khalesss........... loooooooooooooooooooooooooooooooooooooool she is a stupid girl.... i wonder how she took her license.... akid KOSSA:D

    ردحذف
  2. tab3an gmda gedan bas a7la haga feha tab3an elsora ely enta rsemha
    kan ahsan tzawed fe conversation ely men 5yalak between el bent we aboha
    very good one

    ردحذف